ایران زالو دات کام

آموزش تکثیر و پرورش زالو / خرید و فروش زالو و فرآورده های آن

ایران زالو دات کام

آموزش تکثیر و پرورش زالو / خرید و فروش زالو و فرآورده های آن

عوامل تشکیل کوکون خالی(پوچ)

عوامل تشکیل کوکون خالی(پوچ)

در این نوشته سعی داریم در زمینه عواملی که در تشکیل کوکون خالی و پوچ تاثیرگذار هستند با شما دوستان صحبت کنیم.
مطمئنا اگر در زمینه پرورش و تکثیر زالو فعالیت می کنید با این مورد برخورد داشته اید و یا شنیده اید که یکی از همکارانتان برداشت پیله پوچ نیز داشته است.
مشخص است که اگر پیله های شما دارای ضریب تاثیر بالاتر باشد بسیار بهتر خواهد بود ما سعی می‌کنیم به کلی ترین و اصلی ترین عواملی که در زمینه تشکیل شدن یک کوکون با کیفیت تاثیرگذار هستند بپردازیم.
به طور کلی باید گفت عواملی که در زمینه تشکیل کوکون تاثیرگذار هستند به دو دسته اصلی عوامل طبیعی و عوامل خارجی دسته بندی می‌شوند.

عوامل تشکیل پیله خالی

 

عوامل طبیعی تشکیل کوکون خالی :

۱- تولد زودهنگام و یا خروج لارو ها از پیله
به این حالت تولد طبیعی لاروها گفته می‌شود و دلایل مختلفی مانند سپری شدن زمان نگهداری پیله ها دمای بالا و غیره دارد.

2- ادامه را بخوانید ...

عوامل تاثیر گذار در گزش دار کردن زالوها ( گزش زالو )

عوامل تاثیر گذار در گزش دار کردن زالوها ( گزش زالو )

این مقاله اختصاص دارد به گزش زالو و عواملی که میتواند در نتیجه یک زالو درمانی مناسب تاثیر گذار باشد مواردی که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم به صورت علمی و یا تجربی به دست آمده اند.
در حالت کلی زالوی سالم و گرسنه باید بدون هیچ گونه مشکلی گزش و تغذیه صحیحی داشته و به سرعت نسبت به تغذیه از موجود زنده در محیط های مختلف اقدام نماید.
اما از آنجایی که این موجود حساسیت بالایی داشته و همچنین غالبا به صورت مصنوعی پرورش و یا تکثیر پیدا می‌کند و همین‌طور در کلینیک ها یا مراکز طب سنتی به صورت مصنوعی نگهداری می‌شود همین عامل باعث تاثیر در کیفیت گزش آن میشود.

  عوامل تاثیر گذار در گزش دار شدن زالوها

عوامل زیادی در زمینه کیفیت و تغذیه زالو تاثیر گذار هستند که در زیر به عوامل تاثیر گذار در گزش دار کردن زالوها اشاره می‌کنیم:


ادامه مقاله ...

سرمایه اولیه مورد نیاز برای پرورش زالو چقدر است؟

سرمایه اولیه مورد نیاز برای پرورش زالو چقدر است؟

سوالی که اکثر کاربران و افرادی که قصد ورود به حرفه پرورش و تکثیر زالو دارند این است که سرمایه اولیه مورد نیاز برای پرورش زالو چقدر است و با چه میزان سرمایه ای میتوان در این شغل شروع به فعالیت کرد؟
به طور قطع نمی توان مبلغ دقیقی در این زمینه نام برد چراکه این حرفه را می توان به روش های گوناگون و با حجم متنوعی شروع به کار کرد.

به عنوان مثال هر فرد برای آگاهی و آشنایی با این کار می‌تواند با تعداد بسیار کم بین ۵۰ الی ۱۰۰ عدد زالو این کار را شروع کرده و دوره اول را برای کسب تجربه سپری کند.

و یا میتوان با تعداد بین ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ قطعه زالو کار را به طور رسمی آغاز کرد البته ناگفته نماند که تعداد زیر هزار قطعه با عنوان تعداد کم در این حرفه شناخته می شود و فردی که با این تعداد شروع به کار کرده است نبایستی انتظار سودآوری بالای را داشته باشد.

سرمایه اولیه مورد نیاز برای پرورش زالو چقدر است؟توجه !

متاسفانه اکثر افرادی که تازه وارد هستند در اولین قدم با تعداد بسیار زیاد بیش از ۵۰۰۰ قطعه شروع به کار کرده و در سال اول با مشکلات بسیار زیادی مواجه می شوند و اکثر این افراد نیز با ضرر و زیان های بسیار سنگینی مواجه می شوند.

ادامه ................

در زمان جفتگیری زالوها چه کارهایی نکنیم؟

در زمان جفتگیری زالوها چه کارهایی نکنیم؟

زمان جفت گیری زالو ها به عنوان یکی از مهمترین و حساسترین زمان ها به شمار می رود در زمان جفتگیری زالوها چه کارهایی نکنیم؟
در طول پروسه زندگی از زالو بایستی به نحوی رفتار کرد که زالو هیچ گونه تنش و استرسی را متحمل نگردد و رعایت این شرایط نیاز به داشتن تجربه و تخصص در این زمینه می باشد.
اما نباید به خود هیچگونه ترسی بدهید چرا که این موارد بسیار ساده و براحتی قابل اجرا می باشد اگر بخواهیم به طور ساده به این موضوع بپردازیم بایستی اینگونه گفت که رعایت کلیه مواردی که برای زالو تنش زا بوده و یا استرس برای زالو به وجود می آورد میتوانند در به وجود آوردن شرایط ایده آل برای زالو کمک بزرگی کند.

آیا شما میدانید که در زمان جفتگیری زالوها چه کارهایی نکنیم؟ زمان جفتگیری زالوها بعنوان نقطه عطفی در حرفه تکثیر زالو به شمار می‌رود به طوری که اگر بتوانید زمان جفت گیری و پیله گذاری را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنید مطمئناً در سودآوری شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

در زمان جفتگیری زالوها چه کارهایی نکنیم؟

تغذیه و جفتگیری

ادامه مطلب ...